Benut je creatieve potentieel met prints
Alle blogitems

Met het antwoord op die vraag wil Pure Digital: The Digital Print Show in Eindhoven, de creatieve sector inspireren. Eén ding is duidelijk: digitaal printen is in een stroomversnelling geraakt. Zo ook de mogelijkheden om een volledig gepersonaliseerde ervaring te bieden. Weet de interieurbranche haar klanten al voldoende te prikkelen met creatieve ideeën? Of valt hier nog veel winst te behalen?

Sneller, goedkoper, beter?

Door voortschrijdend technisch inzicht is het mogelijk om sneller, goedkoper en in grotere volumes te printen. Een positieve ontwikkeling, met als keerzijde dat printbedrijven en ook hun klanten werden verleid vooral in termen van schaalvergroting (lees: goedkope massaproductie) te denken.

Iets wat zich in de praktijk vooralsnog voornamelijk aftekende binnen een handjevol consumententoepassingen. Geprinte gebruiksvoorwerpen, waaronder mokken en T-shirts, vliegen in zulke grote hoeveelheden over de digitale toonbank, dat ze eerder voelen als commodities dan als gepersonaliseerde producten. Is dit nu werkelijk het revolutionaire karakter van digitaal printen?

Van productdenken naar servicegerichtheid

Vanzelfsprekend beperkt de printwereld zich niet alleen tot mokken en T-shirts. Toch is de industrie volgens de organisatie van Pure Digital gebaat bij een mentaliteitsverandering:

“Serviceproviders uit de printwereld moeten vooral van waarde zijn met de service die zij bieden. Dat kan door klanten geen producten maar mogelijkheden en ideeën te verkopen, passend bij de belevingswereld van hun klanten én hun doelgroep.” – Pure Digital Show

Bijzonder interieur wordt trekpleister

Met name de hospitalitybranche lijkt zich steeds bewuster van de conceptuele rol die prints kunnen innemen. Dat restaurants MaMa Kelly en The Streetfood Club dagelijks de social media feeds overspoelen, is mede te danken aan hun bijzondere interieur. De geprinte interieurmaterialen (onder andere meubelstof, behang en vinyl gerealiseerd door Prints van Oranje) prikkelen, inspireren en – belangrijker nog – zetten aan tot een bezoek. Lees het blog dat we eerder hierover schreven.

Print heeft enorm creatief potentieel

De grootste kracht van prints schuilt in hun creatieve potentieel. Zolang interieur- én printprofessionals hun ideeën blijven omvormen tot unieke interieurconcepten op basis van gepersonaliseerde prints, ligt er een mooie toekomst in het verschiet.

Neem gerust contact met ons op om te bespreken hoe we de perfecte merkbeleving voor je kunnen neerzetten. Een unieke omgeving doet wat met je klanten.

Wat het ook is, Prints van Oranje maakt ieder idee – altijd persoonlijk en op maat – werkelijkheid.

Benut je creatieve potentieel met prints